HoezoAnders?

Ik ben aangenomen!! Ik mag gaan bloggen voor HoezoAnders.nl! Hoe gaaf is dat? Via facebook zag ik een oproepje voorbijkomen, ze zochten bloggers… en ik houd van schrijven. Ik wil graag mijn ervaringen delen, want misschien is er iemand die het leest en die zich gehoord of gesteund voelt, of het gevoel heeft dat hij/zij niet meer de enige is die dat denkt, voelt, ziet of ervaart. Mijn aangeboren hartafwijking is natuurlijk niet altijd leuk… maar het maakt me wie ik ben, en dat klinkt wellicht gek, maar het helpt me bij mijn zoektocht naar mezelf. Zonder dat hart was ik misschien wel helemaal niet gekomen waar ik nu ben… Het vormt me, en het maakt me wie ik ben. En als ik mij daarmee verbind dan ben ik – en dit klinkt misschien wel heel zweverig – dankbaar dat ik dit heb. En absoluut niet voor alle nare dingen die ik heb meegemaakt en in ziekenhuizen heb doorstaan, dat was niet leuk – zacht uitgedrukt.  Maar ik heb het overleefd, het laat me voelen hoe sterk mijn lichaam is, hoe krachtig de wil is om te leven, hoe belangrijk het is dat ik hier op aarde blijf… want dat is waar ik me als ik mezelf met mij en het leven verbindt wel iets waar ik een hele sterke verbinding mee voel – de wil om te leven, om hier te zijn, iets te doen wat mij te doen staat. Je leest of hoort soms wel eens mensen zeggen dat iedereen hier op aarde komt met een opdracht, een levensles of om iets te doen… En of het klopt weet ik niet, en misschien is het bij jezelf blijven en ervaren hoe jij je in het leven mag bewegen wel het enige doel wat we hebben op deze aarde… maar misschien ook niet. Ik las ooit de zin: “Doe wat je te doen hebt in dit leven, maar wees bewust”. Dat vond ik een mooie. Het heeft mij geïnspireerd om rust te vinden in waar ik ben. Vroeger was ik altijd bezig met dat ik dingen niet kon, beperkende gedachten, angsten die me in zijn greep hadden en waardoor ik in mijn hoofd zat, en dus hier en nu niet zoveel deed – werkelijk uitvoerde. Dat klinkt misschien slap, en passief, en deels klopte dat. Tegelijk was er een andere beweging die leven heette. Maar ik wist niet zo goed hoe dat moest, leven, hier en nu zijn… Maar ik neem alweer allerlei zijpaadjes van mijn verhaal, want waar het om ging was die sollicitatie bij HoezoAnders! Ik houd dus van schrijven, en ik las de advertentie op Facebook en toen dacht ik…of het nou ‘zomaar’ of niet toevallig op mijn tijdlijn komt, maakt niet uit – het is er. En ik voel me er toe aangetrokken, ik wil hier iets mee. Mijn eigen blog was stap 1, en dit is wellicht stap 2 of welke stap dan ook. Op een ander vlak bloggen, thematisch bloggen. Een toffe uitdaging! Dit weekend maak ik mijn voorstel-stukje en schrijf ik mijn sollicitatie-blog uit tot optisch mooi stukje, en dan gaan ze het plaatsen! Spannend!! En leuk! Ik heb natuurlijk even op de website gekeken, want ik was nieuwsgierig…wat is dat voor site/stichting, wat doen ze dan? En toen kwam ik het volgende tegen. Een van de bloggers, Sanne Giesen, werkt aan een project “18 &zo”. En ik werd nieuwsgierig. Vanuit verschillende kanten zijn organisaties bezig om op een rijtje te krijgen wat er allemaal veranderd als je 18 wordt, wat je moet weten, regelen, doen… Want dat is nog allemaal best ingewikkeld. Letterlijk na 1 nachtje slapen ben je dan opeens ‘volwassen’…maar wat houd dat nou eigenlijk in? Via dit project willen ze een tool ontwikkelen die je als jongere of ouder kunt gebruiken rondom je 18e verjaardag. Die je wegwijs maakt in alle regelzaken en allerlei vragen beantwoord. Super toch?! Je kunt er zelf ook aan meewerken – bijvoorbeeld als je al wat ouder bent en je denkt, goh daar heb ik wel ervaring mee, of daar liep ik tegenaan. Zo maak je samen een tool met alle ervaringen van iedereen – dan hoef je als je 18 wordt niet meer zo plotsklaps het wiel uit te vinden…. Een mooi initiatief en waard om hier even te delen. Wil je meedoen? https://hoezoanders.nl/project-18-zo/

Ik ga dus bloggen… wil je mijn blog zien? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief op hoezoanders.nl en abonneer je op deze blog! Ik vind het nu al leuk!

Plaats een reactie